tirsdag 1. september 2009

Gjørme!

Det er SEPTEMBER!!! Weeee... Nå er sommeren absolutt over. Nå er det høst!
Liker høsten jeg. Fargene, stormfulle dager, mørkere kvelder, levende lys, mer sofakos osv. Helt nydelig :-)

I dag har min kjære bursdag, hele 25 år blir han. Fikk kake på senga av meg, med 1 lys på. :-D Fin måte å vekke på *fnise* Synes iallefall det var en søt måte. Vet nå ikke helt hvordan han ser på det men. Tihi

I dag har vi vært på skautur også. Først på skolen og hadde sykdomslære. Så spiste vi middag i kantina. I dag var det lammestek på menyen. Mmmmm.. (kanskje litt tam i smaken men)
Hjemme fant vi plutselig ut at vi måtte utnytte været. Og da var det på me turtøy og sko og av gårde med oss. I luftlinje gikk vi ca 2.9 km. Men det går veldig opp og ned der.
Vi gikk inn til Grimsvann fra Auglandtjønn Barnehage.
Derfra gikk vi delvis rundt vannet og inn mot Storevann. Her svingte vi av stien og gikk opp til en plass som heter Rardiostasjonen "MAKIR".

Visstnok en plass hvor nordmenn under 2. verdenskrig snakket med Storbritania i sjul. Ble litt sjokka da jeg kom opp. Var bare en plate på fjellet. Ikke møe annet som stod der. Trudde nesten det var LITT mer å se på.


Gikk helt opp på toppen og satt der litt og så utover Storevann. Fin utsikt!
Så bar det ned igjen, og videre rundt Grimsvann. Siten var plutselig ganske liten sånn at jeg trøkka feil og holdt på å falle ut i vannet! Klamret meg til en lyngbusk, mens Dag stod å tok bilde!!! Kom meg opp da. Fikk et bar skrubbsår.
Vi så også et par små padder på stien. Utrolig søte.
Hele veien vasset vi nesten i gjørme. Skoa så ikke SÅ fine ut etterpå nej! *fnis*







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar